06/05/2008

MINIPLENÀRIA A BRUSSEL·LES, 7 I 8 DE MAIG

El Parlament Europeu votarà un informe per exigir transparència als "lobbies" de les institucions europees

També es pronunciarà sobre el Llibre Blanc de l'Esport

L'Eurocambra votarà dijous que ve a Estrasburg un informe sobre el registre obligatori dels lobbies europeus, aplicable a totes les institucions, amb l'objectiu d'aconseguir una transparència financera i un codi comú de comportament ètic. Els grups d'interès hauran d'aportar dades com el nom dels seus principals clients i respectar un codi de conducta per poder tenir accés regular a les institucions europees.

Informe sobre el Llibre Blanc de l'Esport

El PE votarà un informe en el qual demana als Estats membres que incrementin la lluita contra el dopatge i que abordin el comerç amb substàncies dopants de la mateixa manera  que el tràfic de drogues. L'informe rebutja l'obligació d'alinear a 6 jugadors nacionals en els partits de futbol perquè suposa una discriminació.

Mesures per impulsar el sector del cotó

El Parlament debatrà i votarà una sèrie de mesures per impulsar el sector del cotó després d'una caiguda en la producció de fins al 25% a Espanya. L'informe s'ha elaborat després que el Tribunal de Justícia Europeu anul·lés, a partir d'un recurs interposat per Espanya, l'aplicació de la reforma del sector.

Els drets humans a la UE

El Ple del Parlament votarà un informe en el qual "deplora" la política dels drets humans a la UE. Els eurodiputats subratllen la necessitat "d'intensificar radicalment el diàleg sobre drets humans entre la UE i Xina" i demanen que la relació comercial amb el país estigui sotmesa a la defensa dels drets humans.

Més microcrèdits per al Mediterrani

Els eurodiputats faran una declaració per escrit per demanar al Consell i a la Comissió que s'impulsin els microcrèdits a la conca Mediterrània davant l'èxit d'aquests projectes i la seva importància dins del Procés de Barcelona.

Balanç de l'euro en el desè aniversari

La Comissió Europea emetrà una comunicació al PE en la qual es farà balanç dels 10 primers anys de la història de la moneda única.

Altres temes d'interès

• Impuls a l'acord de pesca UE-Seychelles, el més important en el sector de la tonyina.
  • Anàlisi de la normativa en la gestió de les poblacions de peixos en aigües profundes.