30/09/2009

Dijous 1 d'octubre, a partir de les 10.00h. a la Comissió de Peticions

La Comissió de Peticions debatrà la protesta presentada per l'associació ecologista Fauna de Cubelles contra la construcció d'un pont a la desembocadura del riu Foix

La Comissió de Peticions del Parlament Europeu debatrà demà la petició (0543/2008) presentada per Carlos Rios Torres en nom de l'associació ecologista 'Fauna Cubelles' i signada per altres 2.720 persones sobre la protesta contra la construcció d'un pont sobre la desembocadura del riu Foix, inclosa en una àrea Natura 2000.

Segons el peticionari, a finals de 2007, el municipi de Cubelles va aprovar la construcció d'un viaducte sobre la desembocadura del riu Foix, que forma part de l'espai "Serres del litoral central" que les autoritats espanyoles han classificat com a zona d'importància comunitària en virtut de la Directiva sobre hàbitats i com a zona de protecció especial en virtut de la directiva sobre aus. L'emplaçament inclou nou hàbitats d'interès comunitari, dos d'ells prioritaris. El viaducte, segons el projecte, ha de passar directament sobre tres dels hàbitats d'importància comunitària. Els peticionaris van dirigir-se sense èxit al Govern espanyol amb una proposta per desviar el traçat uns cinquanta metres, per un lloc amb menys impacte ambiental i menys risc de riuades.

La Comissió Europea ha d'aportar demà nova informació sobre l'estat de la qüestió a la Comissió de Peticions i s'obrirà un debat al respecte. La reunió de la comissió parlamentària podrà seguir-se en directe a través d'EP LIVE a partir de les 10.00h.

Més informació: