31/03/2011

Noves regles per als lobbistes i un codi més estricte per als eurodiputats

L'autoritat política del Parlament Europeu ha decidit revisar les normes que regulen l'accés i el comportament dels lobbistes i endurir el codi de conducta dels eurodiputats. En una reunió celebrada avui entre el president Jerzy Buzek i els líders dels grups polítics s'ha decidit crear un grup de treball d'eurodiputats per elaborar un nou conjunt de normes.

"Considero que hem d'examinar molt de prop la qüestió de les expectatives dels diputats al Parlament Europeu, tant en el seu comportament com en els seus contactes amb interessos externs de diversa índole", ha afirmat el president Buzek.

Els líders dels grups polítics han aprovat per unanimitat les propostes presentades per Jerzy Buzek, com l'establiment de regles clares per a les activitats dels lobbistes al Parlament Europeu, l'enfortiment del codi de conducta per als eurodiputats i proposar canvis en el Reglament Intern per a promulgar aquesta nova normativa. Els líders dels grups polítics també han donat el seu suport unànime a la línia d'acció adoptada des que es van publicar al Sunday Times les denúncies de corrupció contra quatre eurodiputats.

Contacte:

Portaveu del Parlament Europeu i director de mitjans

Jaume DUCH
Tel.: (+32)  28 43000 (Brussel·les)
Tel.: (+33) 3 88 1 74705 (Estrasburg)
Mòbil: (+32) 496 59 94 76
E-mail: jaume.duch@europarl.europa.eu

Cap de la Unitat de Premsa

Marjory VAN DEN BROEKE
Tel.: (+32)  2 28 44304 (Brussel·les)
Tel.: (+33) 3 88 1 74336 (Estrasburg)
Mòbil: (+32) 498 98 35 86